Halv pris...

... for deltager 3, 4, 5... fra din virksomhed. Læs om vores rabatter - klik her

Bliv inviteret til vores konferencer

... og udnyt vores Early Bird rabatter og kampagnetilbud. Læs mere - klik her.

Finance Business Partnering Sales/Commercial 2016 - afholdt konference

På Finance Business Partnering Sales/Commercial 2016, som blev afholdt d. 26/4-2016 havde vi samlet en række repræsentanter fra store, førende, internationalt orienterede virksomheder til at fortælle om deres erfaringer med økonomistyring, controlling og finance business partnering med deres virksomheders salgs- og marketingorganisationer.

Så deltagerne hørte om controlling, rapportering, analyse og opfølgning på salg og marketing, performance management, brug af KPI’er, objectives og target settings, rullende salgsforecasts, salgsbudgettering, lønsomhedsstyring, working capital issues og meget mere.

Hertil kom selve rollen som sparringspartner og finance business partner for den kommercielle organisation, samarbejde på tværs af virksomheden, styring af økonomichefer og controllere i salgsdatterselskaber samt om de redskaber, værktøjer og systemer, der anvendes. Eksempelvis brug af produktlønsomhed som et led i partnering-rollen for salgsfunktionen.

Deltagerne fik også et eksempel på, hvordan man i praksis arbejder med prissætning og Revenue Management som et middel til bedre kapacitetsudnyttelse og større lønsomhed.

Konferencen bød også på anerkendte eksperter, der delte ud af deres viden og erfaringer omkring om økonomifunktionens og controllernes rolle, når det gælder lønsomhed på salgssiden samt om selve rollen som finance business partner for en salgsorganisation - hvad skal der til? Et kig på virksomhedens fremtidige salg som et nyt arbejdsområde for controllere var også med.

 

Indlæggene var:

  • Sales/commercial business controlling og business partnering hos Novo Nordisk
    Director, Operations & Marketing, Medical Affairs and Stakeholder Management Finance Alfredo Galletti, Novo Nordisk A/S
  • Finance Business Partnering med den kommercielle organisation hos Dansk Supermarked
    Head of Commercial Finance Darren Bett, Dansk Supermarked A/S
  • Rollen som Finance Business Partner for en salgsorganisation - hvad skal der til?
    Executive Director, Advisory Services Martin Andersen, EY (Ernst & Young)
  • Produktlønsomhed som et led i business controllernes rolle som finance business partnere hos LEO Pharma
    Director, Head of Global Sales & Marketing Business Finance Morten Sandgaard Hansen, LEO Pharma A/S
  • Lønsomhed på salgssiden - økonomifunktionens og controllernes rolle
    Director, Leder af Enterprise Performance Management Lars Miguel Paredes, PwC
  • Revenue Management i praksis hos SAS Cargo
    Manager Revenue Management Martin Bakkebo Pedersen, SAS Cargo Group A/S
  • Virksomhedens fremtidige salg - et nyt arbejdsområde for controllere?
    Partner Peter Rüsch Hansen og Partner Claus Jespersen, Carve Consulting

 

 

Konferencens nøgleord: Business controlling sales commercial operationel KPI performance management lønsomhed salgscontrolling budgettering forecasting rapportering opfølgning partnering rullende forecast lønsomhedsforbedring erfaring eksperter optimering effektivisering økonomistyring effektiv finance lønsomhedsstyring produktlønsomhed rolle salgsdatterselskab revenue management salg trusted advisor objective target setting net working capital sparringspartner prissætning optimal profitabilitet business case langsigtet planlægning forandringsstrategi økonomiproces salgscontrolling analyse proces metode værktøj kursus konference seminar uddannelse ØkonomiCentrum