... for deltager 3, 4, 5... fra din virksomhed. Læs om vores rabatter - klik her
Halv pris...
Bliv inviteret til vores konferencer
... og udnyt vores Early Bird rabatter og kampagnetilbud. Læs mere - klik her.
Finance Business Partnering Sales/Commercial 2016 - afholdt konference
På Finance Business Partnering Sales/Commercial 2016, som blev afholdt d. 26/4-2016 havde vi samlet en række repræsentanter fra store, førende, internationalt orienterede virksomheder til at fortælle om deres erfaringer med økonomistyring, controlling og finance business partnering med deres virksomheders salgs- og marketingorganisationer. Så deltagerne hørte om controlling, rapportering, analyse og opfølgning på salg og marketing, performance management, brug af KPI’er, objectives og target settings, rullende salgsforecasts, salgsbudgettering, lønsomhedsstyring, working capital issues og meget mere. Hertil kom selve rollen som sparringspartner og finance business partner for den kommercielle organisation, samarbejde på tværs af virksomheden, styring af økonomichefer og controllere i salgsdatterselskaber samt om de redskaber, værktøjer og systemer, der anvendes. Eksempelvis brug af produktlønsomhed som et led i partnering-rollen for salgsfunktionen. Deltagerne fik også et eksempel på, hvordan man i praksis arbejder med prissætning og Revenue Management som et middel til bedre kapacitetsudnyttelse og større lønsomhed. Konferencen bød også på anerkendte eksperter, der delte ud af deres viden og erfaringer omkring om økonomifunktionens og controllernes rolle, når det gælder lønsomhed på salgssiden samt om selve rollen som finance business partner for en salgsorganisation - hvad skal der til? Et kig på virksomhedens fremtidige salg som et nyt arbejdsområde for controllere var også med.
Indlæggene var:
|
|
Konferencens nøgleord: Business controlling sales commercial operationel KPI performance management lønsomhed salgscontrolling budgettering forecasting rapportering opfølgning partnering rullende forecast lønsomhedsforbedring erfaring eksperter optimering effektivisering økonomistyring effektiv finance lønsomhedsstyring produktlønsomhed rolle salgsdatterselskab revenue management salg trusted advisor objective target setting net working capital sparringspartner prissætning optimal profitabilitet business case langsigtet planlægning forandringsstrategi økonomiproces salgscontrolling analyse proces metode værktøj kursus konference seminar uddannelse ØkonomiCentrum